Nieuws

  • MenuPricing nu ook beschikbaar in UK, Spanje en Italië
    8 - 1 - 2017

    MenuPricing nu ook beschikbaar in UK, Spanje en Italië

    Direct Access levert internationaal MenuPricing diensten. Voor Renault en Dacia is MenuPricing nu ook in Groot-Brittannië, Spanje en Italië (roll-out) beschikbaar.

    Met MenuPricing beheren we de onderhoud- en reparatiepakketten. 

    De dealers kunnen de pakketten via een webservice realtime in het Dealer management systeem raadplegen.

    lees meer > Tagged: Renault , Menupricing , Dacia
  • Toyota kiest voor CheckIT evhc
    3 - 1 - 2017

    Toyota kiest voor CheckIT evhc

    De importeur en aftersalescommissie van Toyota hebben na uitgebreide praktijktests en vergelijkingen hun keuze laten vallen op de werkplaatsinspectie tablet-applicatie CheckIT van Direct Access.
    O.a. de flexibiliteit, de functionaliteit voor monteurs en de koppelingen met andere programma's hebben tot de keuze voor CheckIT geleid.
    In de loop van 2017 zullen de eerste dealers worden aangesloten. De uitrol moet in 2018 zijn afgerond. W&D Consultants gaat de implementatie begeleiden.

    lees meer > Tagged: Toyota , CheckIT
  • 2 - 1 - 2017

    Fabrikantendata: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Ford, Mitsubishi, Toyota en Lexus van start

    Samen met de deelnemende importeurs levert Direct Access via Fabrikantendata een belangrijke bijdrage aan de data input voor ROB.Net/Next (600.000 voertuigen!).

    We kunnen mede delen dat de merken Renault, Dacia (volledig dealernetwerk), Peugeot, Citroën, Ford, Mitsubishi, Toyota en Lexus met Fabrikantendata zijn gestart.

    Andere (grote) merken zijn momenteel bezig met de voorbereidingen en invoering.

    lees meer > Tagged: Fabrikantendata , Renault , Dacia , Peugeot , Citroën , Ford , Mitsubishi , Toyota , Lexus
  • Suzuki: SupplyIT
    20 - 12 - 2016

    Suzuki: SupplyIT

    Suzuki importeur Nimag B.V. en de Suzuki aftersalescommissie hebben besloten om aan te sluiten op SupplyIT. Hiermee wordt het voor schadeherstellers nog eenvoudiger om Suzuki onderdelen te bestellen.

    lees meer > Tagged: Suzuki , SupplyIT
  • 19 - 12 - 2016

    Fabrikantendata / MenuPricing: nieuwe ROB code web service

    Direct Access heeft een nieuwe web service gelanceerd waarmee de merkcoderingen (pakketcodes) vanuit het Dealer Management Systeem verrijkt kunnen worden met de juiste ROB (sub)activiteit en (sub)bewerking codes. We leveren deze service icm MenuPricing en/of ROB code beheer. Als een importeur besluit deze dienst af te nemen, dan is het vanaf dat moment beschikbaar voor al hun DMS leveranciers*.

    *Als vanuit het Dealer Management Systeem een koppeling is gerealiseerd

    lees meer > Tagged: Menupricing
  • Volvo sluit aan op SupplyIT
    14 - 12 - 2016

    Volvo sluit aan op SupplyIT

    De Volvo Cars Dealervereniging Nederland heeft besloten om gebruik te maken van het onderdelenbestelplatform SupplyIT van Direct Access. Hierdoor kunnen schadeherstelbedrijven eenvoudig vanuit hun schademanagementsysteem originele Volvo onderdelen bestellen.

    lees meer > Tagged: SupplyIT , Volvo
  • Lexus en Toyota sluiten aan op SupplyIT
    16 - 11 - 2016

    Lexus en Toyota sluiten aan op SupplyIT

    Lexus en Toyota hebben besloten om aan te sluiten op SupplyIT. Hierdoor is het nu ook mogelijk om originele onderdelen van deze Japanse merken via SupplyIT te bestellen.

    lees meer > Tagged: SupplyIT , Toyota , Lexus
  • 22 - 8 - 2016

    Uitrol CheckIT

    Na een pilotperiode van ruim een jaar, is de uitrol van de werkplaatsinspectie app CheckIT in volle gang. Inmiddels maakt circa 20% van de top 50 dealerholdings in Nederland gebruik van CheckIT. Onder andere de koppeling met Dealer Banden Beheer en de tijdbesparing die dit oplevert, kan rekenen op positieve feedback. Dat geldt evenzeer voor de mogelijkheid om een werkorder te beprijzen.

    lees meer > Tagged: CheckIT
  • 13 - 4 - 2016

    Software Bandenhotel.net maakt koppeling met DBB

    Bandenhotel.net, software voor het beheer van de bandenopslag, heeft een koppeling gerealiseerd met Dealer Banden Beheer. 
    Hiermee wordt dealers dubbel werk uit handen genomen. Bedrijven die met de software Bandenhotel.net inclusief de DBB-koppeling werken, hoeven voortaan de bandensets bij de wissel niet in twee systemen in te voeren. Door de koppeling van Bandenhotel.net met DBB worden de sets rechtstreeks vanaf DBB afgeroepen. Dit geldt voor zowel ophaal- als terugbrengverzoeken vanaf het bandenhotel naar de betreffende dealer.

    lees meer > Tagged: dbb
  • Mazda kiest SignIT
    1 - 3 - 2016

    Mazda kiest SignIT

    De Nederlandse Mazda dealerorganisatie is sinds kort aangesloten op SignIT. Hierdoor kunnen de dealers service level agreements en contracten voortaan digitaal ondertekenen en raadplegen. E.e.a. moet tot een snellere afwikkeling van SLA's met leasemaatschappijen leiden.

    lees meer > Tagged: SignIT , SLA , Service Level Agreement , Mazda